سبد پلاستیکی جشن عروسی را به عزا تبدیل کرد

مصاحبه حضوری با استفاده از ابزار کاغذی و مدادی انجام شد و همچنین در صورت تایید مصاحبه‌شوندگان ضبط شد.

علاوه بر این، برای ارزیابی اینکه آیا آگاهی در مورد آلودگی پلاستیکی و سبد پلاستیکی دست دوم در مدارس افزایش می‌یابد و آیا منابعی برای آموزش محیط‌ زیست ارائه می‌شود، عکس‌هایی گرفته شد.

مصاحبه ها به زبان انگلیسی یا TshiVenda با مربیان ارشد به مدت حدود 30 تا 45 دقیقه در طول روز انجام شد.

داده‌های رونویسی‌شده خام با استفاده از کدگذاری باز به سطوح موضوعی مختلفی که در بالا توضیح داده شد، ارتقا یافتند و با استفاده از رویکرد موضوعی توصیف‌شده توسط براون و کلارک و کلارک و براون بیشتر تحلیل شدند.


2.4. تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل‌های مجذور کای برای ارزیابی سطوح مختلف ادراک بر اساس مقیاس لیکرت ایجاد شده برای پاسخ‌های مختلف مصاحبه بین مربیان مدارس ابتدایی و متوسطه در هر موضوع با استفاده از SPSS نسخه 16 انجام شد.

مقیاس لیکرت دو درجه ای با پاسخ های دودویی “بله” و “خیر” برای هر سوال مصاحبه استفاده شد.

آزمون‌های جداگانه‌ای برای هر موضوع انجام شد که امکان مقایسه پوشش‌های آموزش محیط‌زیست مدارس ابتدایی و متوسطه را فراهم کرد.

ما این فرضیه صفر را مطرح کردیم که نگرش معلمان مدارس ابتدایی و متوسطه نسبت به آلودگی پلاستیکی با توجه به موضوعات فوق‌الذکر متفاوت نیست.

تفاوت‌های قابل‌توجهی (005/16 = χ2، 001/0 = p) در پاسخ‌های معلمان مدارس ابتدایی و متوسطه در مورد سیاست‌های زیست‌محیطی، آیین‌نامه رفتار و پلاستیک‌های ممنوعه بین مدارس مشاهده شد، به طوری که مدارس متوسطه بیشترین اختلاف نظر را در مورد قوانین رفتاری پلاستیکی و ممنوعیت‌ها و اجرای آن داشتند.

سیاست ها و ممنوعیت های کمتری (شکل 2a و شکل 3a,b). برای دانش‌آموزانی که تنها در یک مدرسه به این آیین‌نامه پایبند نبودند، مجازات اعمال شد.

حتی با وجود اینکه اکثر مربیان تاکید کردند که مدارس دارای آیین نامه رفتاری بدون زباله هستند، یک ارزیابی بصری از محل مدرسه نشان داد که اکثر مدارس محیطی تمیز را حفظ می کنند (شکل 3a،b)، به استثنای مدرسه ابتدایی B (شکل 3 و شکل 4ج).